آموزش سئو داخلی
نوشته شده توسط : مستر امیری

آموزش سئو داخلی

سئو داخلی  ( سئو آن پیج ) چیست؟ سئو داخلی با سئو خارجی و تکنیکال چه تفاوتی دارد؟  آیا سئو داخلی در رتبه گرفتن سایت شما تاثیر گذار است؟ سئو داخلی شامل چه مواردی می شود؟ چطور می توانیم سئو سایت خود را از نظر on-page seo بهبود دهیم؟ اگر این سوالات ذهن شما را هم درگیر خود کرده است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با مواردی که برای آموزش سئو داخلی به شما ارائه می دهیم بتوانید وضعیت آن پیج سایت خود را بهبود دهید.

سئو داخلی ( سئو on-page ) چیست؟

سئو داخلی یا آن پیج سئو شامل موارد و اقداماتی است که در فضای داخل وب سایت شما انجام می شود. اقداماتی که در فضای داخلی وب سایت انجام می شود مانند: نوشتن محتوای ارشمند، بهینه سازی عکس ها، بهینه سازی url ها و ... موجب می شود که از نظر کاربر و گوگل سایت شما ارزشمند باشد. این اقدامات در صورتی که در یک بستر مناسب ( بهبود سئو تکنیکال) انجام شوند بسیار می توانند در رتبه گرفتن وب سایت شما تاثیر جدی داشته باشند. شاید به جرات بتوان گفت سئو داخلی از خارجی مهم است زیرا اگر فعالیت آف پیج شما خوب باشد ولی سئو آن پیج شما اوکی نباشد تمام هزینه های خود را دور ریخته اید زیرا کاربر میاید ولی دیگر باز نخواهد گشت. بنابراین سعی کنید چک لییست مربوط به سئو آن پیج را در پروژه های خود به خوبی اجرا کنید.

اهمیت سئو داخلی ( seo on-page) چیست؟

در مورد اهمیت و ارزش سئو داخلی و بهبود آن هر چه بگوییم کم است. در آپدیت های جدید گوگل هم، به سئو داخلی سایت شما اهمیت بیشتری می دهد. زیرا این بخش از سئو در ارتباط مستقیم با تجربه کاربری  ux است و یک تجربه کاربری خوب می تواند رتبه بهبتری از جانب گوگل به شما بدهد. از طرفی با یک استراتژی اصولی لینک سازی شما می توانید رتبه کلیدواژه های سایت خود را بهبود دهید. به این ترتیب می توانید از هزینه های سئو خارجی هم بکاهید. گاهی نیاز به رفتن رپورتاژ های زیاد نیست شما با اصلاح لینک سازی داخلی خود و انتقال درست اعتبار بین صفحات خود می توانید به رتبه های دلخواه خود دست یابید و صفحه اول گوگل برسید.

7 تکنیک اثر بخش برای بهبود سئو داخلی ( سئو آن پیج )

عنوان صفحه ( page Title  )

یکی از مهمترین مواردی که باید در سئو داخلی به آن توجه کنید این است زمانی که یک صفحه می سازید عنوان درستی برای آن انتخاب کنید. این عنوان باید با بقیه عناوینی که برای سایر صفحات خود استفاده کرده اید متفاوت باشد. درواقع شما باید برای هر کدام از صفحات خود یک عنوان یونیک بنویسید. از نکات دیگیر که باید به آن توجه کنید این است که باید کلمه کلید کحتوای شما در عنوان وجود داشته باشد به این ترتیب شانس بیشتری وجود دارد که زمانی که کاربر آن keyword را در گوگل جستجو می کند محتوای شما برایش نمایش داده شود.

تگ توضیحات ( meta description )

Meta description یکی از مواردی است که در بهبود سئو داخلی بسیار مهم است. توضیحات متا یا تگ توضیحات یکی از مواردی است که بسیاری از صاحبان وب سایت ها توجهی به آن ندارند.اما باید بگوییم که توضیحات متا برای گوگل بسیار مهم است . در آپدیت های جدید گوگل شما باید تنها با 150 کاراکتر بگویید که محتوای صفحه ای که نوشته اید در چه موردی است. این توضیحات باید به گونه ای باشد که زمانی که کاربر آن را می خواند متوجه شود قرار است در محتوا چه چیزی را بخواند. اگر این توضیحات بی ربط با محتوای نوشته مقاله شما باشد گوگل شما را جریمه می کند و محتوای شما نمی تواند در نتایج serp گوگل رتبه خوبی بگیرد.بنابراین برای بسیار در نوشتن توضیحات متا برای مقاله های سایت خود دقت کنید.

بهینه سازی url ها

در بهبود سئو داخلی یکی از موارد مهم بهینه سازی url  هاست. یک از مواردی که برای گوگل بسیار مهم است url است. سعی کنید url که برای صفحه خود انتخاب می کنید کوتاه باشد. حتما شامل کلمه کلیدی صفحه شما باشد.به این ترتیب گوگل بیشتر متوجه ارتباط url و محتوای صفحه شما می شود. از دیگر مواردی که در این مورد می تواند به رتبه گیری مقاله شما کمک کند این است که زمانی که کاربری یک کلمه کلیدی را جستجو می کند اگر آن کلمه در url موجود باشد محتوای شما شانس بیشتری برای نمایش داده شدن به کاربر را خواهد داشت. یکی از مواردی که باید تو جه کنید این اسن که در سایت شما url  ها مانند اثرات انگشت هر صفحه هستند بنابراین برای هر کلمه کلیدی یک url داشته باشید.

نوشتن محتوای ارزشمند

یکی از مهمترین مواردی که دربهبود سئو داخلی on-page به گوش شما خورده است. محتوای ارزشمند و یونیک است. محتوایی که با توجه به نیاز کاربر نوشته شده است. محتوایی که پرسونا مخاطب در آن در نظر گرفته شده و کاربر زمانی که وارد صفحه می شود و محتوا را می خواند تبدیل به مخاطب وب سایت شما خواهد شد.

چگالی کلمات کلیدی

یکی از مواردی که در آموزش سئو داخلی بسیلری از دوره ها بیان می شود این است که چگالی کلمات کلیدی بسیار مهم است. مثلا باید 1 تا 3 درصد محتوای شما شامل کلمات کلیدی باشد. اما باید بگوییم که این نکات در آپدیت های جدید گوگل دیگر منسوخ شده است. الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل بسیار هوشمند شده اند و محتوای شما را خوبی درک می کنند . دیگر نیاز به بمباران کلمات کلیدی در محتوا نیست. شما برای کاربر بنویسید نه برای گوگل! همین کافی است. با ساختن یک تجربه کاربری خوب کاربر زمان بیشتری در سایت شما باقی می ماند و همین نرخ پرش bounce rate را کاهش می دهد. کاهش نرخ پرش و افزایش زمان ماندگاری Dwell time کاربر در سایت شما موجب می شود رتبه مقاله شما بهتر و بهتر شود.

«برای مخاطب بنویسد نه برای گوگل »

بهینه سازی عکس ها

بهینه سازی عکس ها یکی از مواردی است که موجب بهبود سئو داخلی ( سئو آن پیج ) سایت شما می شود. با توجه به علاقه ای که کاربر به محتوای تصویری ( عکس ها ) دارد امروزه استفاده از عکس ها در جای جای سایت ها به چشم می خورد. اما عکس ها به خاطر حجمی که دارند فضای هاست شما را اشغال می کنند. بنابراین حتما قبل آپلئد در سایت باید حجم آنها را کاهش دهید. زیرا حجم بالای عکس سرعت لود صفحه را پایین می آورد و تجربه ثابت کرده کاربر صفحه ای که بیش از 8 ثانیه لودش طول بکشد را ترک می کند این مسئله نرخ پرش bounce rate را افزایش می دهد و به رتبه سایت شما آسیب می زند. اما فشرده سازی عکس ها تنها موارد بهینه سازی آنها نیست. خزنده های گوگل نابینا هستند. نمی توانند عکس ها را ببینند، بنابراین چطور وجود آنها را بررسی می کنند؟ شما باید برای عکس ها Alt Tag قرار دهید. به این ترتیب خزنده های گوگل متوجه ارتباط عکس شما و محتوا می شنود. به علاوه اگر عکس به هر دلیلی آپلود نشودمتنی که به عنوان آلت تصاویر نوشته اید برای کاربر نمایش داده خواهد شد.

«خزنده های گوگل نابینایان دنیای وب »

لینک سازی داخلی صحیح

لینک سازی داخلی یکی از تکنیک های سئو آن پیج ( سئو داخلی )  است که بسیار مهم و تاثیر گذار در رتبه گرفتن صفحات سایت شماست. لینک سازی صفحات سایت شما را بهم وصل می کند. این مسئله از جهات مختلفی اهمیت دارد. یکی از فوائد این مسئله این است که کاربر زمان بیشتری در سایت شما می ماند به حصوص اینکه اگر این لینک سازی اصولی انجام شود و صفحاتی که بهم متصل می شوند از نظر مفهومی مرتبط باشند. به این ترتیب حتما مخاطب را با خود به صفحات دیگر سایت هدایت خواهند کرد.

لینک سازی داخلی مسیر حرکت خزند های گوگل را هم راحت تر خواهند کرد به این ترتیب خزنده های گوگل بین تمامی صفحات سایت شما حرکت می کنند و تمامی صفحات را پیمایش خواهند کرد. به این ترتیب مرتب تمامی صفحات به روز رسانی خواهند شد. این مسئله از جمله مواردی است که بودجه خزش سایت شما را افزایش خواهد داد. همچنین به بهبود سرعت ایندکس صفحات شما کمک خواهد کرد. لینک سازی باید به گونه باشد که یک توزیع نسبتا مناسب در تمامی صفحات وجود داشته باشد. یک صفحه خالی از لینک نباشد و دیگری مزرعه لینک شود. اعتبار بر اساس میزان اهمیت صفحات به گونه ای درست بین صفحات توزیع شود. در بحث جویس لینک در مورد توزیع این اعتبار بین صفحات بیشتر توضیح می دهیم تا متوجه شوید با چه اصول و استراتژی لینک سازی کنید تا به موفقیت بیشتری برسید.

«صفحات یتیم یا مزرعه لینک !؟»

نتیجه گیری

نکاتی که برای آموزش سئو سایت مطرح کردیم. نکات بسیار کاربردی و مفیدی بود. با این وجود اگر تصمیم دارید سئو سایت خود را برون سپاری کنید حتما در جلسه مشاوره سئو سایت از مشاور بخواهید در مورد مواردی که قرار است برای بهبود سئو داخلی سایت شما استفاده شود برای شما توضیح دهد.

 

منبع: آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ





:: برچسب‌ها: سئو , سئو داخلی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: